Calius i “catalufos”

El passat diumenge, només acabar la Crida fallera, vaig escoltar a un grup de joves que s’havien indignat perquè Joan Ribó havia dit “caliu”.

En un moment vaig escoltar perles com “ja veus tu, el “catalufo” este dient paraules catalanistes!”, “ha dit Caliu el pallasso este”.

Mentre me’n anava a casa, vaig recordar la lletra de “El faller”:

“Xiqueta meua
que del carrer eres l’ama
per culpa teua
tinc el cor encés en flama.
No te separes
del caliu del meu voler,
reineta fallera,
que si me deixes
un ninot tindré que ser,
¿Hi ha una estoreta velleta
per a la falla de Sant Josep?,
per a la falla del teu carrer.”

Sincerament, a voltes pense que deuria considerar-se delicte l’apologia de la ignorància.

Deixa un comentari

